چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

ثبت ۷.۳ میلیون تردد زائران در اربعین امسال|۶۵ درصد سفر‌ها با خودرو شخصی انجام شد

  • کد خبر: ۱۲۹۰۶۶
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
ثبت ۷.۳ میلیون تردد زائران در اربعین امسال|۶۵ درصد سفر‌ها با خودرو شخصی انجام شد
معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت ۷.۳ میلیون تردد زائران در اربعین امسال خبر داد و گفت: در اربعین امسال ۶۵ درصد از سفر‌های با خودرو‌های شخصی انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریار افندی زاده در آیین تجلیل از دست اندرکاران پرواز‌های اربعین حسینی، اظهار داشت: از اردیبهشت امسال فعالیت ستاد اربعین برای سفر زائران در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد، وظیفه وزارت راه در این بخش بسیار سنگین بود و جابجایی زائران نیازمند اقدامات گسترده‌ای بود.

وی ادامه داد: دوره اجرای طرح اربعین از ۱۱ تا ۳۱ شهریور بود که در این راستا مرز‌های مهران، شلمچه، چزابه، خسروی، تمرین و باشماق در بخش زمینی فعال بود.

وی با یادآوری اینکه طی ۳ هفته باید حدود ۷ میلیون سفر رفت و برگشت انجام می‌شد، گفت: در مجموع ۷ میلیون و ۳۰۵ هزار تردد مسافران در ایام اربعین امسال ثبت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سفر‌های اربعین از ۷ شهریور آغاز شد و اوج سفر‌های خروجی مربوط به روز‌های ۱۷ و ۱۸ شهریور بود.

افندی زاده با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت محور‌های غربی برای تسهیل تردد زائران اربعین، اضافه کرد: در این راستا محور ایلام- مهران چهارخطه شد و در مجموع حدود ۶۵ درصد از سفر‌های اربعین امسال از طریق خودرو‌های شخصی انجام شد.

وی همچنین به انجام ۲۴۳۱ پرواز در ایام اربعین، اضافه کرد: در بخش حمل و نقل هوایی، با دستور وزیر راه و شهرسازی ۶ میلیون تومان برای پرواز‌های رفت و برگشت اربعین تعیین شد.

خدمات‌رسانی به ۱۵۰۰ پرواز در روز

حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها دو ماموریت دارد؛ ساخت و بهره برداری از فرودگاه‌ها و کنترل ترافیک هوایی. ماموریت دوم با استفاده از ۱۱۲ سامانه مستقر در سطح کشور با حدود ۹۰۰ نفر کارمند شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز حدود ۱۵۰۰ پرواز در آسمان کشور مدیریت می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این روزانه صد‌ها پرواز نظامی، امدادرسانی و... توسط شرکت فرودگاه‌ها مدیریت می‌شود.

وی افزود: در اربعین امسال، پرواز‌ها مانند پرواز‌های حج بدون حاشیه و در بهترین وجه انجام شد. حدود ۱۴۰ هزار زائر اربعین در فرودگاه‌های کشور به عراق منتقل شدند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در فرودگاه امام (ره) خدمت ناوبری هوایی به ۱۵۲۸ پرواز در ایام اربعین ارائه شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->